Binnen! Qfor-kwaliteitslabel voor adviesdiensten

Na een stevige en onafhankelijke audit bij onze Belgische en Nederlandse klanten kwam in juli het goede nieuws dat we voor de tweede keer het Qfor-kwaliteitslabel voor adviesdiensten behalen. Het auditrapport is nu ook openbaar beschikbaar en dat willen we u niet onthouden. Op 8 verschillende kwaliteitscriteria, van het voortraject, het projectmanagement tot de kennis van onze adviseurs, krijgen we van onze klanten de mooie score van 75%. Connect is daarmee één van de enige communicatiebureaus met een Qfor-kwaliteitslabel. Maar we doen het eigenlijk niet om te pronken, maar juist om te kunnen werken aan de verbeterpunten.

Om vooruit te gaan, loont het vaak de moeite om even stil te staan, achteruit te kijken en te evalueren. Dat kan je zelf doen, maar het wordt nog interessanter als je het aan anderen overlaat. Dat is exact waarom we de onafhankelijke kwaliteitsauditor Qfor hebben ingeschakeld (klik hier voor meer info). Zij analyseerden het niveau van klantentevredenheid en keken of ons organisatorisch zelfbeeld overeenkwam met het beeld van de klant. Daarnaast gingen ze ook eens met de fijne kam door onze interne kwaliteitsprocessen en projectmanagementstools.

Klanten geven anoniem en vrijuit feedback
Betekent dit dat wij zelf nooit onze klanten bevragen over hun tevredenheid? Uiteraard wel. Maar als we eerlijk zijn, zal een klant pas echt onbevangen zijn mening geven als hij het anoniem aan een onafhankelijke partij doet. Zeer nuttig dus. Alvast onze dank aan al onze klanten die de tijd namen om feedback te geven.

Volledige dienstverlening gescreend
Uit de volledige klantenlijst, van de kleinste ad hoc opdracht tot de grote meerjarenprojecten, maakte Qfor een selectie en die klanten zijn uitvoerig bevraagd op hun tevredenheid over Connect. Dat ging over de verschillende onderdelen van onze dienstverlening: het voortraject, de uitvoering, het projectmanagement, rapportering, tools en de kennis en kunde van onze adviseurs. Daarnaast kwamen ook het relatiemanagement, de administratieve afhandeling zoals facturatie en de prijs-kwaliteitsverhouding aan bod.

Positief eindrapport
Het resultaat is enerzijds een kwantitatief scorebord en anderzijds een kwalitatieve analyse, gestoffeerd met citaten van klanten. Het rapport is daardoor heerlijk eerlijk en vooral leerrijk. Soms confronterend, vaak herkenbaar, af en toe verrassend. Over het resultaat zijn we best fier want met een globale tevredenheidscore van 75% bij onze terecht kritische klanten is het eindrapport globaal positief.

Inhoudelijk sterke en professionele adviseurs
Wat zeggen onze klanten over ons? Dat onze sterkte zonder meer strategie is. Alle klanten die in de audit zijn geconsulteerd zouden ons voor strategisch advies aanbevelen aan anderen. We maken het inhoudelijke verschil, ondersteund door een grondig voortraject. Wat betreft de uitvoering wordt de gestructureerde werking geapprecieerd, al kan het voor enkelen soms wat creatiever.

Onze klanten appreciëren onze professionele adviseurs die de projecten van nabij opvolgen, een hoge flexibiliteit aan de dag leggen en sterke rapportages afleveren. Dat wordt ook zo door onze klanten aangevoeld en gewaardeerd.

Lees hier de volledige clientscan
De komende drie jaar mogen we het Qfor-label in onze communicatie voeren. Het is een objectieve waardemeting die aangeeft dat we kwaliteitsvol werk leveren. De audit die als basis geldt voor het verkrijgen ervan is bovendien openbaar, dus lees het gerust eens door.

Leren uit feedback
Daarnaast is het vooral ook een werkdocument. De tijd die klanten hebben gemaakt om te reflecteren over onze werking, heeft zich geuit in waardevolle feedback. Die gaan we gebruiken om onze sterke punten verder te ontwikkelen en de werkpunten aan te pakken. Daar zijn we al mee gestart. Op de laatste C-dag met alle Connect-medewerkers hebben we de verbeterpunten gedetecteerd en al meteen de eerste acties op geformuleerd.. En als dat lukt, dan gaan we binnen 3 jaar voor de grote onderscheiding.

Eline Joukes

Blog image