Dé drie interessantste insights van de top notch sprekers op Fuel 2018

Deze week blikken we terug op Fuel 2018, hét inspiratieseminarie van Medialaan over de impact van de nieuwste technologieën op de media en telecommunicatie. Collega’s Sofie en Mauranne mochten proeven van een cocktail van bijzondere presentaties door experten in hun vakgebied. Wij leggen u de drie interessantste insights van de top notch sprekers van Fuel voor.

Dietmar Dahmen: “Destroy the pillows of comfort”

Een kettingzaag, een stoel en enkele kussens. Meer had Dietmar Dahmen, futurologist en innovatie-expert, niet nodig om ons uit onze comfortzone te halen. Wat hij ons duidelijk wilde maken? Blijf veranderen, en doe het nu. Met de uitspraak “Everybody is stonewalling” drukte Dahmen ons met de neus op de feiten. We wachten steeds tot iemand anders met iets nieuws aan komt draven, dan kijken we of het succes heeft en als dat het geval is, gaan we er pas zelf mee aan de slag. Om te innoveren moeten we echter zélf door de muur breken. Liefst vandaag nog.

Casey Neistat: “Doe waar je zin in hebt, zo authentiek mogelijk”

Dit internetfenomeen startte echt from the bottom. Op zijn 17 woonde hij in een caravan met zijn vrouw en zoontje. Vandaag heeft hij 9 miljoen volgers op YouTube, kocht CNN zijn zelfontworpen app Beme en zorgt hij voor een andere manier van nieuwsbeleving. Zijn geheime ingrediënt? Doen waar hij zin in heeft en dat zo authentiek mogelijk. Dat deed hij onder andere met het budget voor een brandingvideo van sportmerk Nike. In plaats van aan de video te werken, ging hij met het budget op wereldreis: “We zien wel hoever we geraken”. Na amper 10 dagen was het volledige budget op. Het resultaat? De meest bekeken brandingvideo van Nike ooit. Een risico, maar deze video betekende wel Neistat’s grote doorbraak #makeitcount.

Rana June: “Connectie. Vertrouwen. Hard werken. Relevantie.”

De vier begrippen die de kapstok van Fuel 2018 vormden, zijn ook de spil van onze dagelijkse werking. In een wereld waar talrijke online platformen overheersen, blijft de consumentenbeleving als enige nog over om ons te onderscheiden. En dat benadrukte ook Rana June, CEO van Lightwave. Zij tilt de klantenervaring naar een hoger niveau door met speciale algoritmes biodata (zoals hartslagen en gezichtsuitdrukkingen) te vertalen naar visuele en auditieve ervaringen voor de klant. Ontdek hier meer over de high tech aanpak van Lightwave.

Blog image