De vraag
Tijdens werken willen handelaars vooral graag weten hoe de bereikbaarheid van hun handelszaak tijdens de werken kan gegarandeerd worden. Connect verzorgt de communicatie naar bewoners en handelaars en is steeds het centrale aanspreekpunt voor hun vragen en meldingen. Samen met partners zoals de lokale politie, de gemeentes, bedrijven, aannemers en Wegen en Verkeer zoeken we naar oplossingen om de bereikbaarheid van handelaars te garanderen.
De aanpak
Een adviseur van Connect is het rechtstreekse aanspreekpunt voor omwonenden en handelaars als ze hinder ondervinden bij werken in Vlaams-Brabant. Hij of zij is de bereikbaarheidsadviseur en speelt een belangrijke rol in de proactieve communicatieaanpak van Wegen en Verkeer. Hij of zij spoort problemen vroegtijdig op tijdens een rondgang bij bedrijven in de buurt. Daarnaast is de adviseur aanwezig op werfvergaderingen en worden bezorgdheden van bewoners en handelaars beantwoord. Samen met de handelaars bekijkt hij of zij technische plannen en wordt er samen met de aannemer naar oplossingen gezocht om de handelaars maximaal bereikbaar te houden.
Resultaat
We creëren begrip voor de noodzakelijke werken die Wegen en Verkeer uitvoert. Dat doen we door steeds heldere en relevante informatie naar omwonenden en handelaars te communiceren, tijdens een fysieke of online vergadering. Zo verminderen we de impact van de werken op de leefbaarheid van de buurt en zorgen we ervoor dat handelaars zo goed mogelijk hun werk kunnen uitoefenen en dat hun klanten hen steeds kunnen bereiken.