Herpositioneringtraject voor ingenieursbureau Arcadis

De ontwerp- en adviesorganisatie ARCADIS Belgium voerde in 2011 een herpositionering uit. Connect was verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en de uitvoering van alle interne en externe communicatieacties. ARCADIS Belgium ging de toekomst tegemoet met een nieuwe stijl en communicatiestrategie.

Vraag

In 2011 ontwikkelde ARCADIS Belgium een nieuwe visie en herschikte het de kantoorlocaties tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Bij de begeleiding van het traject ontplooiden onze adviseurs een geïntegreerde communicatiestrategie met een focus op merkbekendheid, nieuwe vormen van interne bedrijfscommunicatie en een duidelijke profilering richting groeimarkten.

Aanpak

Connect definieerde de sterktes en de zwaktes van de bestaande communicatie. We namen het merk ARCADIS onder de loep en alle communicatie-instrumenten werden doorgelicht en gestroomlijnd. Daarnaast onderzocht Connect de positionering binnen de groeimarkten en de bestaande externe communicatieacties. Via een frontofficewerking implementeerden we een volledig nieuwe visie en communicatiestrategie.

In een herpositioneringsproces stijgt het belang van strategische communicatie

Resultaat

Connect werkte een geïntegreerde communicatiestrategie uit met drie elementen. Een visieverhaal draagt de feiten en waarden van het bedrijf uit. Nieuwe instrumenten en campagnes zetten de interne communicatie op punt. Voor de businessontwikkeling van alle groeidomeinen ontwikkelden we actieplannen.

Facts & Figures

  • ARCADIS is een van de leidende, wereldwijd opererende ontwerp- en adviesorganisatie op het gebied van natuurlijke en gebouwde omgeving.
  • ARCADIS telt 6 kantoren in België.
  • De adviesorganisatie heeft in totaal meer dan 350 vestigingen in 40 landen.
Herpositioneringtraject voor ingenieursbureau Arcadis Herpositioneringtraject voor ingenieursbureau Arcadis Herpositioneringtraject voor ingenieursbureau Arcadis