Helemaal thuis in de werfkeet
Bij wegenwerken zitten we het liefst aan de bron. Met een oog op de werf, het ander op de omgeving. Zo zien we met eigen ogen waarover we communiceren. En weten we wat er speelt bij de mensen errond.
“Is alles oké?”
Formele inspraakmomenten zijn belangrijk. Maar je bereikt er lang niet iedereen mee. De informele babbel met bewoners en handelaars is minstens zo belangrijk. Om te luisteren, vragen te stellen en bezorgdheden weg te nemen. Dat is omgevingsmanagement.
Knipsel uit een waargebeurd werfverhaal
Handelaar: “Dag meneer, bent u van de aannemer of van het werfteam?”
Jonas: “Ik doe het omgevingsmanagement voor deze werken en zorg voor alle communicatie naar de betrokken partijen.”
Handelaar: “Betekent dat dat ik bij u aan het juiste adres ben om ervoor te zorgen dat klanten altijd op mijn parking geraken tijdens de werken?”
Jonas: “Dat is misschien wat kort door de bocht, maar ik kan wel samen met de werfleiding op zoek gaan naar de best mogelijke oplossing voor uw situatie’’
Handelaar: “Perfect, ik voel dat wij nog hele goede vrienden gaan worden!”
“Als Connecter zorgen we ervoor dat de essentiële eerstelijnscontacten op werven op de best mogelijke manier verlopen. Een betekenisvolle rol innemen voor een handelaar wiens klanten moeilijker de weg vinden naar zijn of haar winkel? Of voor een bewoner die wekenlang niet op zijn eigen oprit kan parkeren? Dat doen we in de eerste plaats door transparant en eerlijk te communiceren. Een vertrouwensband bouw je niet op door zaken te verbloemen, maar door ze uit te spreken. Of het dan soms kan botsen en tot weerstand leidt? Vast en zeker, maar de basis om nadien samen naar een oplossing te zoeken, is wel gelegd.”