Het is niet alleen een grote blijk van vertrouwen in Connect en een bevestiging dat ons eerdere werk werd gewaardeerd. BGHM geeft hiermee ook het signaal dat onze methodologie voor het ontwikkelen van communicatiestrategieën relevant en effectief is.
Na een onderhandelingsprocedure heeft de BGHM Connect een nieuwe opdracht toevertrouwd: de ontwikkeling van een interne communicatiestrategie met een driejarig actieplan. Deze opdracht houdt rechtstreeks verband met de ontwikkeling van de externe communicatiestrategie
De interne communicatie na COVID-19
Door de lockdown moest de communicatie van de BGHM evolueren en digitaler worden. Dit was vooral nodig om in nauw contact te blijven met haar medewerkers, die niet op kantoor waren maar aan telewerk deden.
Vandaag ligt COVID-19 achter ons, toch speelt telewerken nog steeds een belangrijke rol. De BGHM staat bijvoorbeeld toe dat werknemers drie dagen per week kunnen telewerken. Maar hoe houd je dan onderling contact in een organisatie waar teamgeest fundamenteel is en iedereen elkaar kent?
En hoe behoud je diezelfde waarden bij nieuwkomers die het bedrijfsleven van de BGHM voor COVID-19 niet hebben meegemaakt?
Een al hertekende interne communicatie
De interne communicatieafdeling was zich zeker bewust van haar nieuwe uitdagingen, zoals het herbeginnen na COVID-19 en het soepel inpassen van telewerken. Met de aanstelling van een nieuwe afdelingsmanager werd bovendien deze nieuwe dynamiek gestimuleerd. Toen Connect de samenwerking met de BGHM opnieuw aanging, was er al een groot project over de waarden van het bedrijf bezig. Het ging over een nieuwe interne positionering waarbij de deelname van alle medewerkers vereist was. Dit klonk Connect als muziek in de oren, aangezien wij ook bijzonder veel belang hechten aan participatie. Deze aanpak voorspelt dus veel goeds voor de toekomst.
Connect heeft zich aangesloten bij het lopende proces door de interne communicatieafdeling, die slechts uit één persoon bestaat, te versterken. Door haar ervaring en expertise aan te spreken bij de ontwikkeling van een nieuwe interne communicatiestrategie, in lijn met de herpositionering van BGHM en de nieuwe waarden die het bedrijf wil uitdragen.