35 kilometer nieuwe fietspaden. 5,6 kilometer nieuwe en verdiepte snelweg. 1,8 kilometer tunnel onder de Schelde. En nog een paar cijfers die doen duizelen. Het Oosterweelproject is groots, bepalend voor de toekomst van ’t Stad maar ook Vlaanderen, en ingrijpend voor iedereen die in Antwerpen woont, werkt of er voorbijkomt. Na jaren van voorbereiden en tekenen zit het project nu volop in de uitvoeringsfase. De fase waarin het project zich niet langer afspeelt op de tekentafel, maar op het terrein. De fase waarin de bulldozers voor de voordeur staan te ronken. De fase waarin omgevingscommunicatie allesbepalend is om het project te doen slagen.

Het is een eer om net op dit sleutelmoment aan te haken als communicatiepartner van Oosterweel. Tot 2028 zijn wij samen met Motionmakers en An Luyten verantwoordelijk voor alle grafische, audiovisuele en redactionele uitvoering. Werfdoeken, sociale media, websites, magazines: ze komen de komende jaren uit onze creatieve koker. En dat alles uiteraard in nauwe samenwerking met Lantis zelf en alle partners Whyte Corporate Affairs, MediaMixer en Leap Forward.

Dat we bijna uit ons vel springen van ambitie en enthousiasme om de uitdaging aan te gaan. Of hoe onze managing partner Bart Derison het iets meer beheerst verwoordde: “Oosterweel is waar het voor mij in 2001 allemaal begon. Met het Masterplan Antwerpen leerde ik communiceren over tramlijnen, nieuwe fietsverbindingen en de toenmalige renovatie van de Antwerpse Ring. Toen was er in heel Vlaanderen exact één communicatiemedewerker voor wegenwerken. Ik heb tot 2008 in Antwerpen gewerkt, en dat was ongetwijfeld de meest bepalende periode in mijn groei als communicatieadviseur. Wat het de komende jaren ook mag worden, ik hoop dat het voor iedereen een even spannende rit wordt.”