Het belang van cultuur en erfgoed is niet te onderschatten. Ze bepalen wie we zijn en wat we worden.
Ze verbinden en inspireren ons. En zorgen voor een waardevollere leefomgeving. Maar erfgoed en cultuur lijden ook aan luxeproblemen: niemand is ertegen. Daardoor is er nagenoeg geen maatschappelijke discussie. Cultuur en erfgoed strategisch op de radar houden met spannende communicatie is dan ook essentieel. Niet alleen voor de keuzes die het beleid maakt, maar ook voor het belang dat we als burger geven aan het thema.

Doordachte strategie
Denken én doen
Betrokken

Inhoudelijke tegenstellingen zijn er zelden. Regelmatig wil men gewoon culturele activiteiten of erfgoedlocaties in de schijnwerpers zetten. Het gaat dan al snel over communicatie.
Connect begeleidt je aan de hand van een strategisch plan. Cultuur en erfgoed zijn van iedereen, waardoor al snel discussie ontstaat over wie spreekrecht heeft. Een duidelijke identiteit bepalen is de eerste belangrijke stap. Daaruit volgt rechtstreeks de middelenstrategie waarmee de doeltreffende mix van middelen wordt geïnstalleerd. Steeds in lijn met de identiteit.
Steeds in functie van de doelstelling.

Connect zorgt ervoor dat het cultuur- of erfgoedinitiatief met verwondering wordt onthaald.
Wij hebben ervaring in het opzetten van campagnes voor cultuurtalent in de regio.
We zetten de oudste en langste waterlinie van Nederland in de markt. We coördineren en ontwikkelen erfgoedmagazines. We kennen de sector. We weten wat er moet gebeuren om succesvol te zijn. Dankzij onze expertise en onze betrokkenheid.

Sparren over jullie strategische uitdaging?

Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden en het inplannen van een afspraak of sessie.

cases

Case

Communicatiestrategie voor Brabants erfgoedbeleid

Provincie Noord-Brabant

Case

Communicatiestrategie voor Toerisme en Recreatie van de Provincie Limburg (NL)

Provincie Limburg

Case

Brabants militair erfgoed opnieuw onder de aandacht

Provincie Noord-Brabant