In 2021 lanceerde stad Vilvoorde een drie jaar durend participatieproject om samen met de Vilvoordenaars te zorgen voor een mooiere, groenere en verkeersveiligere stad. Hiervoor gaat het stadsbestuur in gesprek met de inwoners van haar acht wijken. Samen met The Middle Men ging Connect aan de slag om een begeleidende communicatiecampagne op te zetten, met het creatieve concept ‘Vilvoorde is van jou. Maak er iets van’ als resultaat. 

Vilvoorde is een heel diverse stad, met meer dan 100 nationaliteiten. Daarom koos Connect voor een multichannel communicatiecampagne met zowel online als offline dragers, om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Zo plaatsten we posters in bushokjes en stadsgebouwen, ontwierpen we een levensgroot fotokader, flyers, bewonersbrieven, totebags, en leverden we visuals voor website, sociale media en het digitale participatieplatform. Voor de ideeënmarkten maakten we daarnaast droomboxen waarin mensen hun dromen konden achterlaten. Op een projectzuil in de stad konden mensen zelf met krijt hun ideeën tekenen of schrijven. Ook werkten we samen met de lokale radiozender Moetoen aan een speciale uitzending over de campagne.  

Door een waaier aan communicatiemiddelen slaagden we erin om de diverse Vilvoordse bevolking te laten meedenken over de mobiliteit en openbare ruimte in hun stad. Zij dienden digitaal via mijn.vilvoorde.be of fysiek tijdens de ideeënmarkt in de verschillende wijken heel wat mooie ideeën in. Vilvoorde gaat hier nu mee aan de slag, om de stad mooier, groene en verkeersveiliger te maken. Missie geslaagd!