De vraag
De Mobiliteitsbrief is een gevestigde waarde. Al 25 jaar inspireert het magazine lokale besturen om werk te maken van een duurzaam mobiliteitsbeleid. Vorig jaar vond het Departement Mobiliteit en Openbare Werken het tijd om hun publicatie in een nieuw jasje te steken. Sindsdien verzorgt Connect de redactie en lay-out van het papieren magazine, de online nieuwsbrief en de website.
De aanpak
Een vast team van copywriters, grafisch vormgevers en een process manager bijt zich sindsdien elke maand vast in de nieuwste mobiliteitsinzichten. Met elke editie een ander thema in de kijker:van fietsveilige rotondes, ontsnipperingsmaatregelen tot een special over wielerwedstrijden. We bliezen de Mobiliteitsbrief ook meteen nieuw leven in. De Mobiliteitsbrief is nu meer een magazine dan een brief. Hij telt bijvoorbeeld niet langer vier, maar acht bladzijden. Dubbel zoveel pagina’s, maar niet dubbel zoveel tekst. Met meer witruimte, foto’s en infographics maakten we van de Mobiliteitsbrief een vlot, aantrekkelijk magazine.
Resultaat
De Mobiliteitsbrief brengt mobiliteitsnieuws op een duidelijke, scanbare en diepgaande manier. De onderwerpen behouden de nodige sérieux, de teksten zijn kort en krachtig en de visuals zorgen voor kleur en overzicht. Want ook ingewikkeld mobiliteitsnieuws mag vlot gebracht worden.