nieuwsbericht

Vastgoedcommunicatie: paradijs of realiteit?

maandag 20 november 2017

Vastgoedmakelaars en projectontwikkelaars investeren tonnen in gelikte beelden van hun projecten. Computerbeelden die soms nauwelijks van een echte foto te onderscheiden zijn en van het projectgebied de meest idyllische plek maken… die er overal hetzelfde uitziet. Uitgaand van het grootste cliché ‘een beeld zegt meer dan 1000 woorden’ lijkt dit een slimme investering, maar in welke mate maken deze beeldsimulaties een vastgoedproject nog geloofwaardig? Als vastgoedmakelaar vertel je beter een apart verhaal zoals dat van het nichtje van de stichter van de Chocoladefabriek die uiteindelijk besloot om er te gaan wonen.

Voortdurend rooskleurig stelt nadien teleur

Je hebt ongetwijfeld op zaterdag al eens de vuistdikke weekendkrant opengeslagen. De woontorens vliegen je om de oren. Allemaal even prachtig, in een oase van groen. Kortom, een paradijs op aarde. Wie gelooft dat nog? Tja, die vraag stellen wij ons ook dikwijls. Veel kopers zitten met veel aardsere vragen. De ligging, bijvoorbeeld. Hoe ver is het tot het centrum? Wat is de afstand tot de supermarkt? Hoe dichtbij liggen de scholen? Niet altijd liggen locaties in de buurt van uitvalswegen, niet alle belangrijke functies liggen iedere keer op wandelafstand en groen krijgt helaas niet steeds een uitgesproken plaats. Utopische ‘renderbeelden’ wekken echter vaak de illusie dat dat wel zo is, wat leidt tot ontgoocheling achteraf. Dat kan beter, dachten wij bij Connect. Voor de Chocoladefabriek, een erfgoedparel uit Nerem waarvoor Connect een positioneringsstrategie bedacht, stelden we daarom authenticiteit voorop om de geloofwaardigheid van dit vastgoedproject te garanderen.

DNA van het project bepaalt de strategie

De Chocoladefabriek. Een stuk industrieel erfgoed dat herbestemd wordt tot woonomgeving. Niet meteen gelegen in een grootstad of nabij een toeristische trekpleister, maar dat is nu eenmaal de eigenheid van parels: ze liggen verborgen. Connect maakte de Chocoladefabriek niet mooier dan ze al was, maar stemde de vastgoedcommunicatie volledig af op het verhaal, de charmes en de unieke stijl van het erfgoedicoon. Geen glanzende vastgoedbrochure voor een project met een historisch karakter, maar een grafische lijn die speelt met het volume van het gebouw en die werd doorgetrokken in een verkoopsplan, een uitnodiging, een plattegrond, affiches… Geen afgelikte beelden die het uitzicht bepalen, maar realistische foto’s en technische grondplannen die het DNA van het project meteen weergeven.

Altijd op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor onze connect mailing en ontvang maandelijks onze updates.

Nieuws

Nieuwsbericht

10 tips voor meer acceptatie en draagvlak bij windprojecten

Nieuwsbericht

Participeren in tijden van Corona

Nieuwsbericht

Gezocht: M/V zonder ervaring