Onze vijf goede voornemens voor 2019

Gelukkig nieuwjaar! Misschien heb jij tijdens de laatste dagen van het jaar, tussen het dessert dat je eigenlijk écht niet meer op kreeg en het gesnurk van je nonkel op de sofa, nagedacht over wat je wil bereiken in 2019. Dat deden wij namelijk ook. In deze blog stellen we je graag het resultaat van dat denkwerk voor: onze vijf doelstellingen voor het nieuwe jaar. Door ze hier met jou te delen, willen we ervoor zorgen dat onze goede voornemens niet al tegen het eind van de maand sneuvelen. Hou zeker onze social media in de gaten voor updates.

1. Kennis delen tijdens Communicatiecafé
2019 wordt het jaar van ons eerste Communicatiecafé: een inspirerende sessie die niet alleen bedoeld is om op een leuke locatie van een hapje en een drankje te genieten, maar ook, en vooral, om meer te leren over een hot topic uit de strategische communicatiewereld. Want dankzij onze ervaring met diverse klanten en uiteenlopende projecten hebben we heel wat interessante onderwerpen om aan te snijden. Onze klanten, concullega’s en andere bedrijven en ondernemers die zich inschrijven voor het Communicatiecafé worden getrakteerd op een enthousiaste spreker, extra communicatiekennis en nieuwe contacten.

2. Voluit gaan voor video
We bekijken vandaag massaal filmpjes op onze smartphone en de verwachting is dat dit het komende jaar niet anders zal zijn. YouTube is niet voor niets de meest gebruikte zoekmachine na Google. Ons goede voornemen is dan ook om voluit te kiezen voor video. De fundamenten van dit goede voornemen zijn al in 2018 gelegd. Had je bijvoorbeeld onze roadshow of onze verjaardagsvideo voor 10 jaar Connect al gezien?

3. Zwoegen voor goede doelen
Elk jaar steunt Connect een goed doel. Zo verkochten verschillende Connecters in 2018 lekkers op kantoor ten voordele van Een Hart voor Limburg. En in plaats van onze klanten en contacten een kerstkaart te sturen, storten we dit geld aan goede doelen. Dat we ons in 2019 opnieuw inzetten voor goede doelen en organisaties uit de non-profitsector is dus geen verrassing. Deze keer willen we echter niet alleen ons geld, maar ook onze expertise ter beschikking stellen. We merken namelijk dat heel veel organisaties prachtige dingen realiseren, maar niet de middelen hebben om dat harde werk in de kijker te zetten. En daar willen wij mee helpen.

4. Kritisch blijven
Reflecteren is leren. Terugkijken naar je eigen vaardigheden, gedrag en motivatie geeft je het inzicht om het in de toekomst anders en misschien wel beter aan te pakken. Dat doen wij bij Connect en dat gaan we verderzetten in 2019. We willen meer out-of-the box denken, zonder het warm water opnieuw uit te vinden. Dieper graven naar de echte pijnpunten van de klant om hem nog meer te kunnen verrassen en enthousiasmeren. We willen onszelf kortom blijven verbeteren.

5. Help, we schrijven een boek!
Het is alweer 7 jaar geleden dat ‘Help, er ligt een weg in mijn tuin!’ uitkwam. Dat is toch een beetje onze bijbel over strategische communicatie bij ruimtelijke projecten. En ook al gebruiken nog veel van onze klanten het boek, mag het nu wel eens een update krijgen. Daarom heeft onze managing partner Bart Derison beloofd dit jaar met een opvolger te komen. Met nog interessantere strategische modellen en voorbeelden uit de praktijk. En niet te saai geschreven. Beloofd.

Onze vijf goede voornemens voor 2019