Herpositionering van City2, het grootste winkelcentrum in Brussel

De komst van nieuwe winkelcentra, de evolutie van winkelgewoontes en de ontwikkeling van nieuwe technologieën veranderen de retailsector voortdurend. Om zich aan te passen aan die evoluties besloot AG Real Estate het grootste winkelcentrum in het centrum van Brussel, City2, grondig te renoveren. Dat wordt zo nog meer een plek om te winkelen, te wonen, ervaringen uit te wisselen, te vergaderen, te ontspannen en te genieten. AG Real Estate, de eigenaar van het winkelcentrum, vond in Connect een partner om samen met hen de juiste communicatiestrategie te bepalen én uit te voeren.

Vraag

AG Real Estate besloot om het winkelcentrum niet te sluiten gedurende de werken. De uitdaging voor Connect bestond erin om de juiste communicatiestrategie te bepalen om City2 tijdens en na de renovatie te herpositioneren in Brussel.

Aanpak

Het winkelcentrum bleef open tijdens de werken. Het was dan ook cruciaal om de steun van alle handelaars in het shoppingcenter te hebben. Dat vereiste een nauwgezette communicatie gedurende het hele traject. De communicatie over de herpositionering van het centrum is opgestart in september 2017, toen de werken begonnen.

We organiseerden een persconferentie, een infomarkt en openden een showroom. Tegelijkertijd lanceerden we de externe communicatie onder het motto ‘Making The New City2 Even More Exciting’ met een ‘selfie-bar’ in ware Manhattan-stijl. Lokale kunstenaars werden betrokken in het project ‘Brussels City Dolls’, een reizende tentoonstelling van 30 mannequins in de mooiste wijken van Brussel. Zo verbonden we het winkelcentrum en het historische centrum met elkaar en boostten we het imago van het vernieuwde City2.

Resultaat

Naast de renovatiewerken kreeg het winkelcentrum geleidelijk aan een nieuwe identiteit. De verschillende actoren werden hierover geïnformeerd via sociale media, nieuwsbrieven en informatiemomenten. De werken konden vlot verlopen mede dankzij de Connect-medewerker die naar de handelaars luisterde, hen informeerde en geruststelde.

Facts & Figures

  • City2 is het grootste winkelcentrum in hartje Brussel met een oppervlakte van 30.000 m2 en met meer dan 100 winkels
  • City2 verwelkomt 13.100.000 bezoekers per jaar, zelfs tijdens de werken
  • Brussels City Dolls bracht 30 kunstenaars en professionals samen. De veiling van de werken bracht 32.200 euro op voor het ‘Maison d’enfants Marie-Henriette’

Het winkelcentrum heeft geen enkele keer tijdens de werken de deuren gesloten. De aanwezigheid van een communicatiespecialist op de vloer was dan ook cruciaal.

Julie De Schampheleer, Projectleider bij Connect

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Julie

cases

Strategische communicatiebegeleiding van A tot Z voor Limburg.net, de grootste afvalintercommunale van Vlaanderen
Case

Strategische communicatiebegeleiding van A tot Z voor Limburg.net, de grootste afvalintercommunale van Vlaanderen

Limburg.net

Communicatiebegeleiding en draagvlakcreatie voor Rentel offshore windpark
Case

Communicatiebegeleiding en draagvlakcreatie voor Rentel offshore windpark

Rentel

Heldere project- en omgevingscommunicatie voor bewoners
Case

Heldere project- en omgevingscommunicatie voor bewoners

Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant