Veiligheids- en kwaliteitscampagne voor multinational

Sinds 2014 staat Connect in voor de jaarlijkse veiligheids- en kwaliteitscampagne van een multinational in de logistieke sector. De campagnes maken de medewerkers in en rond de productieruimtes bewust van de veiligheids- en kwaliteitsnormen. De communicatiemiddelen worden opgemaakt in 4 talen en uitgerold in onder andere België, Rusland, China, de Verenigde Arabische Emiraten en de VS.

Vraag

Veiligheid en kwaliteit zijn niet de meest sexy waarden om te integreren op de werkvloer. Hoe brengen we de boodschap over en hoe creëren we een gedragsverandering bij de werknemers? Op die vraag zocht de preventieadviseur van de multinational een antwoord. Bij de uitwerking van de communicatiemiddelen vroegen cultuurverschillen tussen de vestigingen bovendien extra aandacht, bijvoorbeeld wat betreft gebaren en huidskleur.

Aanpak

Connect ontwierp een reeks posters en toolboxen in 4 talen. Daarbij kozen we voor ontwerpen met ludieke tekeningen, die de 12 boodschappen (één per maand) duidelijk weergeven. In aanvulling op de posters geven de toolboxen meer informatie over het thema van de maand en ondersteunen ze op die manier de dagelijkse briefings door de teamleaders.

Zowel qua design als qua inhoud is de campagne Best in Class.

Jean-Paul, preventieadviseur

Resultaat

De originele ontwerpen, die inzetbaar zijn voor alle landen, worden wereldwijd verspreid. Zelfs werknemers die moeilijkheden hebben met lezen, kunnen ze perfect begrijpen. Al drie jaar op rij krijgt de preventieadviseur complimenten van het hoofdkantoor in de VS voor de veiligheids- en kwaliteitscampagnes.

Facts & Figures

  • De campagne werd in 8 landen uitgerold.
  • De communicatieproducties werden ontwikkeld in 4 talen: Nederlands, Engels, Russisch en Chinees.
Veiligheids- en kwaliteitscampagne voor multinational Veiligheids- en kwaliteitscampagne voor multinational Veiligheids- en kwaliteitscampagne voor multinational Veiligheids- en kwaliteitscampagne voor multinational